பிறந்த அடுத்த சில நிமிடங்களிலேயே இறந்து விட்டதாக அறிவிக்கப்பட்ட குழந்தை, தாயின் கத, கதப்பான அரவணைப்பாலும், மெல்லிய விசும்பலாலும் உயிர் பிழைத்த அதிசயம் ஆஸ்திரேலியாவில் நடந்துள்ளது.
ஆஸ்திரேலியாவின் சிட்னி நகரைச் சேர்ந்தவர் டேவிட். இவரது மனைவி கேட், ஏழுமாத கர்ப்பமாக இருந்தார். தங்களுக்கு ஆண் குழந்தை பிறந்தால், அந்த குழந்தைக்கு ஜேமி என, பெயர் சூட்டவும் முடிவு செய்தனர். கேட்டுக்கு சமீபத்தில் கடுமையான வயிற்று வலி ஏற்பட்டு மருத்துவமனையில் அனுமதிக்கப்பட்டார். அங்கு அவருக்கு ஆழகான ஆண் குழந்தை பிறந்தது. ஆனால், அந்த குழந்தையிடம் இருந்து எந்த அசைவும் இல்லை. டாக்டர்கள் சில சிகிச்சைகளை அளித்தனர். குழந்தையின் உடல் நிலையில் எந்த முன்னேற்றமும் இல்லை. குழந்தை இறந்து விட்டதாக டாக்டர்கள் கூறினர். இதைக் கேட்ட டேவிட்டும், கேட்டும் அழுது புலம்பினர். தன் பச்சிளம் குழந்தை இறந்துவிட்டதை நம்ப முடியாத கேட், குழந்தையை மார்போடு கட்டி அணைத்துக் கொண்டு, முகத்தோடு முகம் வைத்து கொஞ்சியபடி கண்ணீர் வடித்தார். டேவிட்டும் அழுது கொண்டே, குழந்தையின் தலையை மென்மையாக தடவிக் கொடுத்தார். இரண்டு மணி நேரமாக இந்த பாசப் போராட்டம் நீடித்தது.
குழந்தையை இரண்டு மணி நேரமாக மார்போடு அணைத்தபடி, அழுதுகொண்டிருந்த கேட், குழந்தையின் காதுக்கருகே சென்று மெல்லிய குரலில் விசும்பலுடன் பேசினார். அப்போது தான், யாரும் எதிர்பாராத அந்த அதிசயம் நடந்தது. இறந்து விட்டதாக கூறப்பட்ட அந்த குழந்தையின் உடலில் சிறிய அசைவு காணப்பட்டது. அந்த பச்சிளம் குழந்தையின் கைகள் மெதுவாக நீண்டு, தன் தாயின் கரங்களை இறுக பற்றியது. இந்த ஆச்சரிய நிகழ்வை நம்ப முடியாமல் கேட், சில நிமிடங்கள் திகைத்துப் போனார். அவரது கணவர் டேவிட், உடனடியாக ஓடிச் சென்று டாக்டரை அழைத்து வந்தார். குழந்தையை பரிசோதித்த டாக்டர்கள், "இது வழக்கமாக நடப்பது தான். இறந்து விட்ட குழந்தை, மீண்டும் பிழைப்பதற்கு வாய்ப்பே இல்லை'என, உறுதியாக தெரிவித்து விட்டனர்.
தன் குழந்தையை விட்டுக் கொடுக்க விரும்பாத கேட், மார்போடு அணைத்துக் கொண்டு, அந்த குழந்தைக்கு தாய்ப்பால் புகட்டினார். அதை குழந்தை, ஆர்வத்துடன் குடித்தது. அங்கு நின்றிருந்த டாக்டர், இதை நம்ப முடியாமல் மீண்டும் குழந்தையை பரிசோதித்தார். அப்போது அவர், குழந்தையின் இருதயத் துடிப்பு சீராக இருப்பதையும், குழந்தை சரியாக மூச்சு விடுவதையும் உறுதி செய்தார். பின்னர் அவர்,"என்னால் நம்பவே முடியவில்லை. ஆச்சரியத்தில் என்ன பேசுவதென்றே தெரியவில்லை.குழந்தை பிழைத்து விட்டது என்பது உண்மை'என்றார்.
ஆச்சரியத்திலும், மகிழ்ச்சியிலும் திக்கு முக்காடிப் போன கேட், இதுகுறித்து பின்னர் செய்தியாளர்களிடம் கூறியதாவது: குழந்தை இறந்து விட்டதாக டாக்டர்கள் கூறியதை அடுத்து, அதை மார்போடு அணைத்துக் கொண்டு கண்ணீர் விட்டேன். என் வாயில் என்ன தோன்றியதோ அதை குழந்தையின் காதருகே, அழுகையுடன் கிசு, கிசுத்தேன். "உனக்கு ஜேமி என பெயர் வைத்திருக்கிறோம்; உனக்கு ஒரு சகோதரி இருக்கிறாள் தெரியுமா? நீ எங்களுக்கு வேண்டும்; உன்னை விட்டு எங்களால் பிரிந்து இருக்க முடியாது' என, கூறினேன். இரண்டு மணி நேரமாக, குழந்தையை மார்பில் வைத்துக் கொண்டு, அழுதபடி இருந்தேன். அப்போது திடீரென குழந்தையிடம் அசைவு தெரிந்தது. மெல்ல கண் திறந்து பார்த்தது. அதன் பிஞ்சுக் கரங்கள், என் கை விரல்களை மென்மையாக பற்றியபோது, எனக்கு ஏற்பட்ட உணர்வுகளை வர்ணிக்க வார்த்தைகளே இல்லை. இந்த நேரத்தில் இந்த உலகத்திலேயே மிக மகிழ்ச்சியான தாய், தந்தையர்கள் நானும், என் கணவரும் தான். இவ்வாறு கேட் உணர்ச்சிப் பெருக்குடன் கூறினார்.
Source : Dinamalar
நல்லதோர் வீணை நல்லதோர் வீணைசெய்தே-அதை நலங்கெடப் புழுதியில் எறிவதுண்டோ? சொல்லடி, சிவசக்தி;-எனைச் சுடர்மிகும் அறிவுடன் படைத்துவிட்டாய்,
National id Card
Nilekani is set to give Indians an identity
Packed into what look like two medium-sized suitcases are eight essentials -- an iris scanner, a fingerprint machine, a camera, a laptop, a computer screen linked to the laptop, an Internet data card, a pen drive and a printer
Armed with kits like these, Nandan Nilekani and his team at the Unique Identification Authority of India (UIDAI) will kickstart one of the most ambitious exercises in recent times -- distribution of unique identification numbers to India's 1.2 billion people.
And they hope to roll this out as early as the first week of September, in cities, towns and villages of Andhra Pradesh, the state chosen for the launch of this unique exercise.
Unlike in the Census that's already on, there will be no paper-wielding government employees knocking at doors. Instead, enrolment officials, who are almost certainly not going to be government employees, will set up stations in different parts of Andhra Pradesh and turn to their kits.
The laptop contains a bilingual software (English and the local language) that runs the whole ID process. The software links to the iris machine, fingerprint machine and the camera, recording biometric data and a photograph. The second computer screen is purely for the client who, in the interest of complete transparency, can watch exactly what is being recorded.
The software contains a transliteration device so that data entries like names and addresses need be typed in only one language. There is automatic translation to the other language. That translation can be manually overridden if there is a problem, with spelling for example. Eventually, the data will be transmitted to the UIDAI database via the Internet where there will be a de-duplication process after which an unique ID number will be issued. The client will get a printout of the details at the end of the process.
Well aware of possible glitches, technical and human, Nilekani is non-committal on a precise date for the rollout. But the people of Andhra Pradesh may have their first contact early next month.
Given the country's IT expertise, should such a project have been conceived many years ago? "Not really. The availability of this technology at an affordable price is a relatively recent phenomenon. In that sense, the timing is perfect," Nilekani told The Sunday Express.
But just having the right technology is not sufficient to roll out a project on this scale. "What we need to do is create an appropriate ecosystem," said Nilekani. In short, getting the incentives right for all those involved in the project.
According to Nilekani, a four-tier structure will govern the actual handing out of UID numbers. At the Centre, the UIDAI will be responsible for coordinating the whole exercise. It will certify technology used across the country, and will hand out numbers from its centralised database. Operationally, state governments will take charge and, therefore, have ownership of the project on the ground.
The state governments will work with authorised registrars (agencies of the state government or banks or even insurance companies) who actually need the UID data for a particular purpose. At level four will be the enrolment agencies (can be either privately or publicly owned) that will collect the data. Currently, the UIDAI has empanelled 220 enrolment agencies across the country.
Source: Indian Express and MSN
Packed into what look like two medium-sized suitcases are eight essentials -- an iris scanner, a fingerprint machine, a camera, a laptop, a computer screen linked to the laptop, an Internet data card, a pen drive and a printer
Armed with kits like these, Nandan Nilekani and his team at the Unique Identification Authority of India (UIDAI) will kickstart one of the most ambitious exercises in recent times -- distribution of unique identification numbers to India's 1.2 billion people.
And they hope to roll this out as early as the first week of September, in cities, towns and villages of Andhra Pradesh, the state chosen for the launch of this unique exercise.
Unlike in the Census that's already on, there will be no paper-wielding government employees knocking at doors. Instead, enrolment officials, who are almost certainly not going to be government employees, will set up stations in different parts of Andhra Pradesh and turn to their kits.
The laptop contains a bilingual software (English and the local language) that runs the whole ID process. The software links to the iris machine, fingerprint machine and the camera, recording biometric data and a photograph. The second computer screen is purely for the client who, in the interest of complete transparency, can watch exactly what is being recorded.
The software contains a transliteration device so that data entries like names and addresses need be typed in only one language. There is automatic translation to the other language. That translation can be manually overridden if there is a problem, with spelling for example. Eventually, the data will be transmitted to the UIDAI database via the Internet where there will be a de-duplication process after which an unique ID number will be issued. The client will get a printout of the details at the end of the process.
Well aware of possible glitches, technical and human, Nilekani is non-committal on a precise date for the rollout. But the people of Andhra Pradesh may have their first contact early next month.
Given the country's IT expertise, should such a project have been conceived many years ago? "Not really. The availability of this technology at an affordable price is a relatively recent phenomenon. In that sense, the timing is perfect," Nilekani told The Sunday Express.
But just having the right technology is not sufficient to roll out a project on this scale. "What we need to do is create an appropriate ecosystem," said Nilekani. In short, getting the incentives right for all those involved in the project.
According to Nilekani, a four-tier structure will govern the actual handing out of UID numbers. At the Centre, the UIDAI will be responsible for coordinating the whole exercise. It will certify technology used across the country, and will hand out numbers from its centralised database. Operationally, state governments will take charge and, therefore, have ownership of the project on the ground.
The state governments will work with authorised registrars (agencies of the state government or banks or even insurance companies) who actually need the UID data for a particular purpose. At level four will be the enrolment agencies (can be either privately or publicly owned) that will collect the data. Currently, the UIDAI has empanelled 220 enrolment agencies across the country.
Source: Indian Express and MSN
Subscribe to:
Posts (Atom)